Innlevering

Da var det dägs at levera!

Kom to timer etter fristen på grunn av problemer med samarbeidet til Adobe Premiere Pro og Quicktime. Det viste seg etter hvert - hvilket Odd pekte ut - at problemet var at jeg hadde en altfor NY versjon av Quicktime. Så jeg downgradet og voilà; så fungerte det. Yay for å sløse bort en og en halv time. Etter det var det småloking med å konvertere codecs; blant annet at jeg ikke kan stille inn export-settingsene mine, for da bare klikker quicktime. Men det så ut til at de riktige innstillingene var der ved default.

Ellers så kunne jeg har rantet i en evighet om denne innleveringen. Og i korte drag så dret jeg meg ut på planleggingen ved animering-og-rendrings instansen. Ga meg selv for mye å gjøre. Så det resulterte i noe som ligner en tech-demo. Men ingen animasjon som har en start og slutt og alt det der. Er litt bittersøtt da; er fornøyd ed det tekniske, men forferdelig irriterende at jeg dret meg ut på planleggingen helt på det siste (Før det føler jeg at jeg planla godt nok). Hele måten jeg gikk fram på med prosjektet var med hensikt for å klare den siste instansen (dvs.: jeg hadde ikke noe fast manus, med den hensikt av at jeg skulle kunne tilrette legge meg til hvor lang tid jeg hadde igjen når alt var klart for animering).

Atpåtil hadde jeg en dårlig "rendringsflyt" på starten; første gang jeg rendrer med passes. I scenene mine som jeg skulle rendre hadde jeg kun preparert halvparten av passene. Dette var fordi jeg som sagt ikke hadde noen rendringspass erfaring fra før, og oppdaget og kom på nye ting langs veien. Attpåtil må jeg lyssette for hvert enkelt-kutt. Så i starten haltet jeg veldig. Men fikk etablert en hvis flyt i det etterhvert.

Ikke betrakt det som en kortfilm, men som et teknisk demo, som viser modeller, teksturer, rigger, sets, animering og compositing og alt der. Angående det så har jeg inkludert en breakdown. Referer til en tidligere post for en rigg test. Og la til musikk jeg har laget i FL Studio for å gi den riktige stemningen.

Unasett; her er snutten og breakdownen, komprimeringen har dessverre en tendens til å ødelegge for motion-blurren, samt fjerne saturering her og der.

http://nettkringkasting.no/~3ddesign/Johan/DesertDuelle/DesertDuelle.mov

http://nettkringkasting.no/~3ddesign/Johan/DesertDuelle/DesertDuelleBD.mov

5 kommentarer

Fotograf Fredrik Høgestøl

02.jun.2008 kl.20:03

Helt sykt.. Altså akkurat som forventet :3

Hanne

02.jun.2008 kl.22:41

DRITBRA, Johan. Sinnsykt kult!
Skulle ønske jeg var så flink...wow.

Henning Birkeland

02.jun.2008 kl.22:52

Ja dette er VELDIG imponerende, du er flink Johan.

Kine

02.jun.2008 kl.23:09

Utrolig bra! Kan du ikke skrive et innlegg på historien bak. Syns den virket spennede også gir det god bakgrunn.
Ses i San Fransico!
håper du gleder deg, det blir kjempe kult

Lasse Endresen Olsen

03.jun.2008 kl.20:26

sinnsykt bra. Var veldig overbevisende

musikken passet veldig bra.

Skriv en ny kommentar

hits