Derp

Så kom smeseroppgaven med stormskritt!

Har bestemt meg for å animere; har gjort klart to rigger for å leke med. Ennå littegranne som gjenstår riggmessig, men ikke veldig mye. Teksturmessig har jeg en god del igjen; mye småplukk på den ene karakteren og har ikke teksturert noe i de hele tatt på den ene. Men jeg tenkte jeg skulle nedpriotere teksturering, for å få mest mulig tid til animeringen (og det lille som gjenstår av rigging).

Karakterene for den gang er fra det samme konseptet som Tycesh, modellen jeg lagde til 3D-design semsteren, kalt Andro Tash. Hvis dere vil vite noe mer om det, så bare sjekk innom semester-tråden min på idewebfra i fjor.

Anyhoo, without further ado, la meg presentere:

Den aller første en dame ved navn Valery. Hun er datteren til en enslig damplokomotivs-ingjenør, og stort sett vokst opp blant - og i - dampmaskiner. På grunn av influensen hun hadde runt seg - altså dampmaskiner og menn - har hun av den grunn blitt ganske hard. Etterhvert når hun vokste opp, vervet hun seg til en bevegelse kalt Aeter, for å kjempe imot de som kontrollere og binde kreftene til Andro Tash, armert med noen biter gammel rustning og en dampkanon hun hadde konstruert på fritiden.

Jeg postet dette konseptet allerede ved forrige Semester. Likevel bestemte jeg meg for å forandre på en god del; både på grunn av estetiske og tekniske detaljer. Blant annet elsker jeg rustninger, så jeg måtte jo ha med det. :3

As for the rig, så slet jeg masse, med masse tulleting og skinneting jeg ikke gidder å ramse opp. Enkelt sagt så har jeg lyst til å rigge henne på nytt med den kunnskapen jeg har bygget, men det har jeg ikke tid til. Vet ikke om jeg hadde klart det heller, så lei som jeg er av å rigge den damen.

pose1 copy

Den andre karakteren er en robot. Vet ikke helt hva den heter ennå. Den er iallefall en robot laget av de antigonistene i historien; er bebod av en liten hjerne som er koblet til mekanikken, og gjør alt den kan for å stoppe slike som Valery. Konseptet mitt er først og fremst basert på en kroppsform og en artikulasjon som skulle være morsom å animere med (derav trekkspill-armer; stretchy-spline ftw). Og utover det så lot jeg stort sett fantasien min virre fritt mens jeg lagde noen konsept thumbnails. Det dere ser nedenfor er det jeg bestemte meg for (to forskjellige versjoner). Jeg lagde konspetet og modellerte det på en uke; det betyr at jeg måtte ingå haugevis med kompromisser; det er LANGT ifra så mange detaljer som jeg gjerne skulle ha hatt. Det viktigste er der, ikke så veldig mye mer.
conceptforenemiessmall
Siden konspetet har noen unike features i kroppsbygningen, og hvordan artikulasjonene fungerer; så opplevde jeg for første gang at rigging kan være gøy (men fortsatt altfor frustrerende ;_;). De tingene jeg trodde skulle være vanskelige, gikk relativt okey, mens de tingene som jeg trodde skulle gå lett, gikk tregt for seg eller rett i dass, fordi ting bare ikke fungerte slik jeg trodde de skulle fungere. Men tatt alt dette i betraktning, og at jeg gjorde det (riggingen minus konsept og modellering) på to uker, så er jeg sånn passe fornøyd med hastigheten, dog fortsatt ergelig. Hadde jeg ikke hat så mange tullepproblemer, kunne jeg kanksje ha klokket inn en uke. Vel vel....

Anyhoo, her er en liten testanimasjon jeg gjorde med riggen. Skal også se om jeg kan lage en demonstrasjons-video av riggen, men fikk ikke gjordt det idag.

video:lll

Ingen kommentarer

Skriv en ny kommentar

Johan

Johan

20, Oslo

Kategorier

Arkiv

hits